Brave Kids 2019 – scenariusz spektaklu
fot. Mateusz Bral
Scena 1. Rap
Chłopcy z Kenii wchodzą na pustą scenę i rapują kenijską piosenkę. W tym czasie pozostałe osoby odpowiadają krzycząc “ra” albo “zi”. Podczas odpowiedzi wszyscy wchodzą na scenę ustawiając się do choreografii tańca grupy indyjskiej (Mumbaj).
Scena 2. Acrodance
Połączenie indyjskiego tańca z elementami akrobatycznymi. Podczas tańca uczestnicy wychodzą na środek sceny wykonując układy akrobatyczne.
Scena 3. Varichia
Peruwiański taniec w którym tancerze podzieleni są na dwie grupy: chłopców i dziewcząt. Chłopcy ustawieni są w literę V, a dziewczęta w dwóch liniach po bokach sceny. W finale wszyscy łączą się w pary tworząc tzw. „tunel”.
Scena 4. Genging
Taniec nowoczesny z Kenii wykonywany przez wszystkich.
Scena 5. Leen Drum
Solowa werblowa etiuda uczestniczki z Korei Południowej.
Scena 6. Led show
Cyrkowe show przy zgaszonym świetle. Możemy zobaczyć m. in. podświetlane diabolo, monocykle, buty tancerza tańczącego breakdance, kule do żonglerki.
Scena 7. Pieśń syryjska
Arabska pieśń o miłości wykonywana w języku arabskim przez uczestnika z Syrii.
Scena 8.Garba / Nagada/ Bangra
Trzy indyjskie tańce tworzące jedną choreografię. Połączono tańce dwóch grup z Indii – z Daradhun i Mumbaju.
Scena 9. Taniec syryjski
Na pierwszym planie widzimy tancerzy wykonujących tradycyjny taniec syryjski „dabke“. Pozostałe osoby tańczą w liniach trzymając się za ręce i wykonując tradycyjne kroki.
Scena 10. Stand by me
Piosenka grupy z Hongkongu. Muzyka na żywo: pianino i ukulele. Wszyscy wspólnie śpiewają ten utwór. Na przodzie sceny odbywa się układ z szarfami grupy białoruskiej.
Scena 11. Scena cyrkowa
Koreańsko-kolumbijsko-kenijski zespół muzyczny, dyrygowany przez uczestnika z Kenii, złożony z bębnów i tradycyjnych Koreańskich instrumentów gra muzykę na żywo. Zespół taneczny wykonuje taniec pochodzący z Kenii. Na pierwszym planie widzimy różne sceny cyrkowe i akrobatyczne.
Scena 12. Kara Jorga
Kazachski taniec ludowy. Wykonywany w podziale na grupy chłopców i dziewcząt. Zawiera tradycyjne kroki, charakterystyczne dla tego tańca.
Scena 13. Irański Zikr
Elementy tańca zikr wplecione w opowieść teatralną o powstaniu Iranu, w którym pasterz Arash wystrzelił strzałę wyznaczającą terytorium Iranu. Scena połączona jest z poetyckim tańcem z Kazachstanu oraz z opowieścią o współczesnej sytuacji w Syrii (monologi opowiadające o wojennych doświadczeniach młodych Syryjczyków z Aleppo), a także z budowaniem akrobatycznych wież, symbolizujących powstawanie domów i rozpadanie się ich. W finale wszyscy tańczą bardzo mocny, wspólny taniec w kole, trzymając się za ręce. Finał sceny daje nadzieję, pozostawia nas w poczuciu, że wszystko da się odbudować.
Scena 14. Finał – Życzenia dla świata
Papierowe samoloty rzucane przez wszystkich uczestników spektaklu w stronę publiczności. Samolot symbolizuje życzenia wysyłane światu. Każda osoba wypowiada życzenie zanim wypuści samolot.