Brave Kids Grand Finale Scenario

Brave Kids 2019 – scenariusz spektaklu

_DSC3679

fot. Mateusz Bral

Scena 1. Rap

Chłopcy z Kenii wchodzą na pustą scenę i rapują kenijską piosenkę. W tym czasie pozostałe osoby odpowiadają krzycząc “ra” albo “zi”. Podczas odpowiedzi wszyscy wchodzą na scenę ustawiając się do choreografii tańca grupy indyjskiej (Mumbaj).

Scena 2. Acrodance

Połączenie indyjskiego tańca z elementami akrobatycznymi. Podczas tańca uczestnicy wychodzą na środek sceny wykonując układy akrobatyczne. 

Scena 3. Varichia 

Peruwiański taniec w którym tancerze podzieleni są na dwie grupy: chłopców i dziewcząt. Chłopcy ustawieni są w literę V, a dziewczęta w dwóch liniach po bokach sceny. W finale wszyscy łączą się w pary tworząc tzw. „tunel”.

Scena 4. Genging 

Taniec nowoczesny z Kenii wykonywany przez wszystkich. 

Scena 5. Leen Drum 

Solowa werblowa etiuda uczestniczki z Korei Południowej. 

Scena 6. Led show

Cyrkowe show przy zgaszonym świetle. Możemy zobaczyć m. in. podświetlane diabolo, monocykle, buty tancerza tańczącego breakdance, kule do żonglerki.

Scena 7. Pieśń syryjska

Arabska pieśń o miłości wykonywana w języku arabskim przez uczestnika z Syrii. 

Scena 8.Garba / Nagada/ Bangra

Trzy indyjskie tańce tworzące jedną choreografię. Połączono tańce dwóch grup z Indii – z Daradhun i Mumbaju. 

 

Scena 9. Taniec syryjski

Na pierwszym planie widzimy tancerzy wykonujących tradycyjny taniec syryjski „dabke“. Pozostałe osoby tańczą w liniach trzymając się za ręce i wykonując tradycyjne kroki. 

Scena 10. Stand by me

Piosenka grupy z Hongkongu. Muzyka na żywo: pianino i ukulele. Wszyscy wspólnie śpiewają ten utwór. Na przodzie sceny odbywa się układ z szarfami grupy białoruskiej. 

Scena 11. Scena cyrkowa 

Koreańsko-kolumbijsko-kenijski zespół muzyczny, dyrygowany przez uczestnika z Kenii, złożony z bębnów i tradycyjnych Koreańskich instrumentów gra muzykę na żywo. Zespół taneczny wykonuje taniec pochodzący z Kenii. Na pierwszym planie widzimy różne sceny cyrkowe i akrobatyczne. 

Scena 12. Kara Jorga

Kazachski taniec ludowy. Wykonywany w podziale na grupy chłopców i dziewcząt. Zawiera tradycyjne kroki, charakterystyczne dla tego tańca. 

Scena 13. Irański Zikr

Elementy tańca zikr wplecione w opowieść teatralną o powstaniu Iranu, w którym pasterz Arash wystrzelił strzałę wyznaczającą terytorium Iranu. Scena połączona jest z poetyckim tańcem z Kazachstanu oraz z opowieścią o współczesnej sytuacji w Syrii (monologi opowiadające o wojennych doświadczeniach młodych Syryjczyków z Aleppo), a także z budowaniem akrobatycznych wież, symbolizujących powstawanie domów i rozpadanie się ich. W finale wszyscy tańczą bardzo mocny, wspólny taniec w kole, trzymając się za ręce. Finał sceny daje nadzieję, pozostawia nas w poczuciu, że wszystko da się odbudować. 

Scena 14. Finał – Życzenia dla świata

Papierowe samoloty rzucane przez wszystkich uczestników spektaklu w stronę publiczności. Samolot symbolizuje życzenia wysyłane światu. Każda osoba wypowiada życzenie zanim wypuści samolot. 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s